کارتن پنج لایه چیست؟ در 5 دقیقه با آن آشنا شوید

۲ بازديد

کارتن پنج لایه
کارتن پنج لایه به عنوان پرمصرف‌ترین بسته بندی در صنایع کارتن سازی شناخته می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی کارتن چند لایه برای انتخاب وجود دارد مانند: دو لایه، سه لایه و چهار لایه. اما کارتن‌های پنج لایه به دلیل ویژگی‌هایی اعم از استحکام بالا در نگه داری اجسام سبک و سنگین، وزن تحمل 20 تا 45 کیلوگرم و مقرون به صرفه بودن در صنایع مختلفی به عنوان مثال پوشاک، ماشین آلات، مرغداری‌ها، قطعات لوازم الکترونیکی، تجهیزات پزشکی و مبلمان و..... مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مقاله زیر شمارا به کسب و دریافت اطلاعات بیشتر راجب این نوع کارتن دعوت می‌کند!

 کارتن پنج لایه چیست

تفاوت کارتن‌های سه لایه، چهار لایه با پنج لایه در تعداد لایه‌های تشکیل دهنده‌شان خلاصه می‌شود، همانطور که از نام کارتن‌ پنج لایه مشخص است، این کارتن از سه لا ورق صاف ( مسطح) و دو ورق فلوت ( از نوع A,B,C,E ) تشکیل شده است. بنابر تعداد لایه های بیشتر در کارتن‌های پنج لایه، استحکام آنها چند برابر بیشتر از سایر کارتن‌هاست و بهترین انتخاب برای محصولات سنگین تر، حساس تر و بزرگ‌تر مانند وسایل شکستنی، تخم مرغ صادراتی، تلویزیون، میوه و صیفی جات، لوازم خانگی و.... هستند.

 

ویژگی های کارتن پنج لایه

  • کارتن 5 لایه بهترین انتخاب برای مشتریان و کسب و کار‌هایی است که می‌خواهند کالا های شکننده و حساس خود را با خیال راحت بسته بندی نمایند، در این موارد از همان ابتدا برای ترکیب ساختار اولیه این نوع کارتن ها از دورو ورق کرافت و فلوت BC استفاده می‌شود تا بر قدرت ضد ضربه‌گی آنها افزوده شود.
  • در مقابل ویژگی‌هایی مانند فضای بیشتر برای نگه داری محصول، ماندگاری و استحکام بالا و حمل و نقل ایمن این کارتن‌ها ارزان تر از سایر بسته بندی ها می‌باشند.
  • درحال حاضر با ورود تکنولوژی‌های مدرن چاپ و تولید کاغذ، جعبه‌های کارتنی پنج لایه در اندازه، سبک و طرح مختلف ساخته و تولید می‌شوند. بسته به نیاز مشتریان در انتخاب یک طرح مناسب، معمولاً از چاپ فلکسو برای کسب و کارهایی استفاده می‌شود که علاوه بر بازاریابی نام تجاریشان به دنبال روشی برای تحویل جذاب‌تر بسته بندی محصولاتشان به مشتری هستند.
  • کارتن‌های پنج لایه کاملاً بادوام و قابل استفاده مجدد هستند. از آنجایی که تعداد لایه‌های این کارتن بیشتر از کارتن های دیگر است، خریداران می توانند بعد از اتمام استفاده خود از آنها به عنوان ضد ضربه برای یخچال و لباس شویی استفاده نمایند. همچنین این نوع کارتن بسیار زیست تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

 

انواع کارتن و فلوت پنج لایه

انواع کارتن پنج لایه عبارتند از:

  • کارتن دایکاتی: هیچ محدودیتی برای سفارش ابعاد و طراحی این نوع کارتن‌ها وجود ندارد و مشتریان می توانند با خیال راحت از تجدید پذیر بودن این نوع کارتن های پنج لایه‌ی دایکاتی، آنهارا برای محصولات مختلفی مانند بسته بندی انواع میوه مانند توت فرنگی، کیوی و همچنین صیفی جات سفارش دهند.
  • کارتن لمینتی: مشتریانی که کیفیت چاپ بالا برایشان فاکتور مهمی است، این نوع کارتن های پنج لایه علاوه بر جلوه دادن به برند کسب و کار آنها به دلیل بسته بندی شدن با سلفون وظیفه محافظتی خود را به خوبی بجا می‌آورند. از این نوع کارتن های پنج لایه می‌توان برای مصارفی مانند لوازم برقی، کیک و کلوچه، میوه و صیفی جات و خرما استفاده کرد.
  • کارتن صادراتی: کارتن های صادراتی پنج لایه مناسب ترین نوع کارتن برای بسته بندی انواع محصولات به منظور صادرات هستند. این کارتن‌ها به دلیل مقاومت و ضخامت بسیار بالا می توانند از محصولات مختلف مانند میوه، لوازم دارویی و آرایشی و لوازم شکستنی مانند لامپ یا استکان به خوبی محافظت نمایند.

تولید کنندگان کارتن‌های چند لایه سال‌هاست که متوجه شده‌اند فلوت یا ورق‌های موج دار قوی ترین و تنها راه حل برای افزایش استحکام و مقاومت کارتن ها هستند و زمانی که این فلوت ها به ورق‌های کرافت یا مسطح چسبانده شوند، می‌توانند به عنوان ستونی برای کارتن‌ها از محصولات داخل جعبه در برابر خمیدگی و فشار، محافظت نمایند. اگر به کارتن فشار وارد شود، فضای بین فلوت مانند یک بالشتک عمل کرده و نمی گذارد به محتویات داخل جعبه آسیبی برسد. همچنین این فلوت‌ها به عنوان یک عایق برای محافظت از محصولات در برابر تغییرات دمایی نیز مراقبت می نمایند. در ادامه با انواع فلوت‌های کارتن‌های پنج لایه آشنا خواهید شد.

A فلوت

هر متر فلوت نوع A، از کاغذ 105 الی 125 موج با ارتفاع بین 4.5 تا 4.7 میلی متر می‌باشد که این فلوت تنها نوع فلوت با بیشترین ارتفاع است.

B فلوت

در فلوت نوع B حدود 150 تا 185 عدد موج با ارتفاع 2.1 تا 2.9 میلی متر وجود دارد که استفاده از آن در کارتن پنج لایه باعث افزایش استحکام آن در برابر سوراخ شدن می‌شود.

C فلوت

این فلوت به عنوان فلوتی همه کاره برای هر طرح و شکلی تطبیق پذیر می‌باشد و پرمصرف ترین فلوت در صنعت کارتن سازی است. به دلیل ارتفاع 3.5 تا 3.7 میلی متر و 290 تا 320 عدد موج در هر متر آن می توان از کارتن های پنج لایه ای که با این نوع فلوت ساخته می‌شوند برای بسته بندی محصولات شکننده، لبنیات و غیره استفاده کرد.

E فلوت

فلوت نوع E سطح نسبتاً صاف تری نسبت به سایر فلوت ها دارد و در نمایش طرح چاپی کارتن‌های پنج لایه بهترین انتخاب است. از فلوت E به دلیل ارتفاع 1 تا 1.2 میلی برای تولید کارتن های پنج لایه لپ تاپی ( کیبوردی) استفاده می‌شود

 

قیمت کارتن پنج لایه

برای محاسبه قیمت نهایی کارتن‌های پنج لایه از آنجایی که تعداد ورق آنها بیشتر از کارتن‌های‌ سه لایه است باید به عوامل مختلفی توجه کنید. از جمله:

  • نوع چاپ ( طرح و رنگ)
  • جنس ورق و نوع فلوت
  • تیراژ

مشتریان می‌توانند با توجه به عوامل بالا و نوع، وزن و حجم محصولات خود بهترین کارتن پنج لایه را دریافت نمایند.

 

جمع بندی

کارتن‌های پنج لایه برای هر کسب و کارهایی که نیاز به یک بسته بندی مقاوم و بادوام برای محصولاتش دارند، یک انتخاب حرفه‌ای می‌باشند. اکنون که اطلاعات کاملی از انواع کارتن های پنج لایه و کاربرد‌های آن دارید، می‌توانید بعد از تماس با مشاوران فروش ما در کارتن سازی آوین پک و دریافت راهنمایی های اولیه به صورت عمده یا تکی کارتن پنج لایه سفارش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.