کارتن چهار لایه چیست؟ در بسته بندی کدام کالاها مناسب است؟

۲ بازديد

کارتن چهارلایه
کارتن چهار لایه در صورتی که جنس ورق با کیفیتی داشته باشد، برای طیف گسترده ای از بسته بندی ها، حتی بیشتر از کارتن های 5 لایه کاربرد خواهد داشت. کسب و کار‌هایی که می‌خواهند محصولاتشان سالم به دست مشتریان برسند، می‌بایست از کارتن‌های باکیفیتی استفاده نمایند که علاوه بر جذابیت، اعتماد مشتریانشان را نسبت به خرید این کارتن‌ها برای حمل محصولاتشان جلب نمایند.

 

کارتن‌های چهار لایه توانسته اند تا حد زیادی، بیشتر از کارتن هایی مانند سینگل ( دولایه ) و سه لایه؛ نیاز شرکت‌های کارتن سازی را در زمینه تولید انواع جعبه های مقاوم مخصوص تجهیزات صنعتی، محصولات آرایشی و دارویی و مواد غذایی برطرف نمایند. تا انتها با ما همراه باشید تا با کاربرد‌های این کارتن و تاثیری که بر خط تولید کارتن های پنج لایه گذاشته است، آشنا شوید، زیرا ممکن است شما کسب و کار دیگری باشید که نیاز به این کارتن را برای بسته بندی محصولات خود حس کنید.

کارتن چهار لایه چیست

کارتن‌های چهارلایه جدید ترین عضو خانواده صنعت کارتن سازی می‌باشند. ظاهر این کارتن‌ها از بهم چسبانده شدن یکی در میان دو فلوت( ورق کنگره ای) و دو لاینر ( لایه مسطح و صاف) کامل می‌شود. در تولید کارتن‌های چهار لایه لمینت بکار می‌رود، به این دلیل که لایه آخر کارتن های چهار لایه فلوت می‌باشد که جلوه خوبی به بسته بندی نمی‌دهد، بنابراین با استفاده از لمینت زیبایی ظاهری کارتن حفظ می‌شود.

چه فلوت‌هایی در ساخت کارتن چهار لایه بکار می‌رود؟

فلوت یا ورق کنگره‌ای که از آن در صنعت جعبه سازی برای ساخت کارتن چهار لایه استفاده می‌شود، به ترتیب شامل فلوت A B C E وF است که هرکدام برای نوع خاصی از بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرند که جلوتر با آنها آشنا خواهیم شد.

 

 کارتن چهار لایه در چه صنایعی کاربرد دارد؟

صنعت بسته بندی سخت کار می کند تا کارتن های چهار لایه‌ای بسازد که برای طیف وسیعی از کسب و کار‌ها مناسب باشد.

متداول ترین کاربرد‌های کارتن چهار لایه عبارتند از:

صنعت الکترونیک

فروش محصولات الکترونیکی روز به روز درحال افزایش است و این امر تأثیر عمیقی بر رشد تقاضای کارتن‌های با کیفیت از سوی کسب‌ و کار های مرتبط با این صنعت داشته است. کارتن‌های چهار لایه به عنوان ستون فقرات صنعت الکترونیک شناخته می‌شوند، به این دلیل که ترکیبات آنها شامل لاینر، فلوت C، مواد بازیافتی و مقوای کرافت می‌باشد و آنها با کیفیت تر از کارتن‌های دولایه و سه لایه هستند، بنابراین می توان از آنها برای بسته بندی محصولاتی مانند انواع سیستم‌های صوتی و تصویری، دستگاه های مختلف مخابراتی و غیره استفاده کرد.

صنعت غذایی

از آنجایی که وزن تحمل کارتن‌های چهار لایه حداکثر 20 کیلوگرم است برای صادرات میوه و صیفی جات ایده آل هستند. برخی از مهم ترین مزایای آنها ایمنی بالا، مقاومت در برابر ورود میکروب و باکتریای مضر، محافظت در برابر کپک و پوسیدگی و آخرین اما مهم ترین ویژگی آنها ماندگاری طولانی مدت است.

صنعت لوازم خانگی و اداری

از آنجایی که احتمال آسیب دیدن لوازم خانگی و اداری هنگام حمل و نقل بالاست. کارتن‌های چهار لایه به دلیل قابلیت‌هایشان اعم از استحکام و استقامت بالا در برابر ضربه، لرزش‌های اضافی و احتمال افتادن از دست حمل و نقل محصولات این صنعت را تضمین می‌کنند.

صنعت پوشاک

بعد از خرید هر محصولی، مشتریان انتظار دارند تا کالاهایشان را در شرایط بهینه و در بسته بندی های جذاب دریافت نمایند. رضایت مشتری کلید حفظ آنهاست و کارتن‌های چهار لایه توانسته اند با استفاده از لمینت که پوستر‌های زیبا و برجسته‌ای هستند در ساختار خود به انتخاب ایده‌آلی برای صنعت پوشاک تبدیل شوند.

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی که می توانند به راحتی در بسته بندی نامناسب آسیب ببینند، به راه حلی نیاز دارند تا با احتیاط با آنها رفتار شود و همچنین مقاومت بسته بندیشان مانع از ورود هرگونه میکروب شود. برای تولید کارتن های چهار لایه مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی هیچ گاه از مواد بازیافتی استفاده نمی کنند، زیرا این کارتن‌ها کاملاً با سلامت انسان‌ها در ارتباط اند و می‌خواهند افراد در شرایط کاملا بهداشتی و مطلوب محصولاتشان را درون این کارتن‌ها دریافت نمایند.

 

مزیت استفاده از کارتن چهار لایه

  • دوستدار طبیعت

کارتن چهار لایه 100 درصد سازگار با محیط زیست است. با سفارش این کارتن‌ها می‌توان از افزایش مکان های دفن زباله جلوگیری و سپس مصرف کنندگانی که به این مسئله آگاه باشند، از کسب و کار‌های این چنینی استقبال خواهند کرد.

  • سفارشی سازی

در بازاریابی و فروش، اینکه بتوان بسته بندی را سفارشی سازی کرد برای کسب و کار‌هایی که می‌خواهند برند خود را نیز برروی سطح کارتن خود تبلیغ کنند، بسیار مهم است. انتخاب کارتن‌های چهار لایه به مشتریان این امکان را می‌دهد تا علاوه بر انتخاب جنس ورق کارتن خود، رنگ، طرح و برندشان را نیز سفارشی سازی نمایند و بنابراین توسط افراد زیادی شناخته خواهند شد.

  • مقرون به صرفه

کارتنهای چهار لایه مقرون به صرفه ترین گزینه برای سفارش کارتن بسته بندی عمده‌ هستند. به دلیل مواد اولیه ارزان و بازیافت آسان تر، کسب و کار ها می توانند با انتخاب آنها به سود بیشتری برسند.

 

قیمت کارتن چهار لایه

نحوه محاسبه قیمت کارتن چهار لایه به دلیل استفاده از لمینت در حین ساخت آن با سایر کارتن ها تفاوت دارد و ممکن است برای کسب و کار هایی که نمی‌خواهند این کارتن‌هارا به صورت عمده ای سفارش دهند، کمی بیشتر شود. با اینحال، مواردی که بر قیمت نهایی این کارتن تاثیر گذارند، عبارتند از:

  • جنس و نوع ورق
  • ابعاد جعبه ( طول، عرض و ارتفاع)
  • ترکیبات ( فلوت، لاینر و لمینت)
  • تیراژ

کارتن های چهار لایه قیمت پایین تری نسبت به کارتن‌های پنج لایه و هفت لایه دارند، اما قیمت نهایی با درنظر گرفتن موارد بالا کاهش یا افزایش می‌یابد. با اینحال، اگر قصد دارید کالای خود را برای صادرات کردن بسته بندی کنید، سعی کنید حتما از ورق های با کیفیتی در تولید کارتن 4 لایه مد نظر خود استفاده کنید تا جعبه دفرمه نشود و بتواند محصول را سالم به مقصد مد نظر برساند.

 

جمع بندی

مراحل تولید کارتن چهار لایه روز به روز درحال توسعه و بهبود کیفیت است. لذا کسب و کار‌هایی که با کاربرد‌های این کارتن‌ها آشنا می‌شوند، بیشتر از آنها برای بسته بندی‌ محصولات خود استفاده می‌کنند.

درصورتی که قصد دارید برای شرکت تولیدی‌تان ورق کارتن چهار لایه سفارش دهید، می‌توانید با مشاوران کارتن سازی آوین پک تماس گرفته و بعد از دریافت راهنمایی های لازم، سفارش خود را نهایی نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.